رد آزمایش جنجالی شکسته شدن سرعت نور

رد نتایج جنجال‌برانگیز شکست سرعت نور توسط یک پژوهش جدید

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان در ایتالیا که به بررسی ذرات نوترینو می‌پردازند، یافته‌های شگفت‌انگیز اخیر در مورد شکسته شدن مجدد سرعت نور توسط این ذرات را رد کرده و این نتایج را طبق آزمایشات خود، اشتباه خوانده‌اند.اعلام نتایج اولیه در ماه سپتامبر در مورد شکست سرعت نور که اخیرا با یک آزمایش دوم حمایت شده، منجر به بروز پریشانی در دنیای علم شد؛ چرا که در صورت تایید این کشف، نظریه نسبیت انیشتین و بسیاری از مسائل فیزیک مدرن بر یک قضیه اشتباه بنا شده‌اند.
اما ICARUS،‌ دیگر گروه حاضر در این آزمایشگاه که در اعماق کوههای آلپ قرار داشته و توسط موسسه ملی فیزیک ملی ایتالیا اداره می‌شود، اکنون بر این ادعا هستند که اندازه‌گیریهای انرژی نوترینو در زمان ورود با قرائت‌ها در تناقض هستند.

این تیم در مقاله‌ای مدعی شده‌اند که یافته‌های آنها، این تعبیر شکست سرعت نور گروه اوپرا را رد می‌کند. آنها بر اساس تحقیقات اخیر دو فیزیکدان ارشد آمریکایی اظهار کرده‌اند که نوترینوی ارسال شده از مرکز سرن در نزدیکی ژنو، در صورتی که با سرعت حتی یک کسر بالاتر از سرعت نور حرکت کنند، باید بیشتر انرژی خود را در راه از دست داده باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد