بارم بندی دروس پیش دانشگاهی

بارم بندی دروس دوره پیش دانشگاهی درسال تحصیلی 89-1388

  
تذکرات مهم :

1ـ رعایت بارم بندی درطرح سؤالات امتحانات نهایی الزامی ولی درامتحانات داخلی پیشنهادی است. بدیهی است رعایت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری یا استانی از تضیع حق دانش آموزان جلوگیری خواهد کرد.
2- بر اساس تبصره 1/2 ماده 19 آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی ، سؤالات امتحانات نوبت شهریور مراکز پیش دانشگاهی که به صورت هماهنگ منطقه ای طراحی می شود براساس20 نمره و همانند بارم بندی امتحانات جبرانی مربوطه می باشد.
3ـ بارم بندی دروس دوره ی متوسطه در دبیرستان های بزرگسالان همانند بارم بندی نوبت شهریور است.
4ـ مواردی ازکتاب درسی که مطالعه آزاد اعلام گردیده در ارزشیابی ها لحاظ نمی گردد. 
درادامه مطلب
ادامه مطلب ...

نوابغ ایرانی

نوابغ ایرانی
مشهور ترین نوابغ ایران چه کسانی هستند و چه اسم و رسمی دارن....

ادامه مطلب ...

برندگان جایزه نوبل فیزیک

برندگان جایزه نوبل فیزیک از آغاز تا کنون
لیست اسامی تمامی برندگان جایزه نوبل فیزیک از     ابتدای اهدای این جوایز تا کنون با ذکر ملیت تاریخ 
 و   عناوین مورد پژوهش را در جدول زیر مشاهده 
 فرمایید

ادامه مطلب ...

ده آزمایش برتر جهان

عصری که ما زندگی می کنیم آزمایشهایی که چشمان جهانیان را خیره می کند ازجمله آزمایشهایی که برای یافتن توالی اجزای یک ژنوم، شکافتن ذرات ریز اتمی در شتابدهنده ها و تجزیه وتحلیل ستارگانی که با ما میلیاردها سال نوری فاصله دارند نیاز به میلیونها دلار سرمایه گذاری دارند و تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده از ابزارهای پیشرفته دراین آزمایشها ماهها به طول می انجامد.
«رابرت کریز» عضو گروه فلسفه دانشگاه نیویورک در استونی بروک که مورخ آزمایشگاه ملی بروک هیون هم هست، از فیزیکدانان خواست ده آزمایش برتر جهان فیزیک را نام ببرند. برخلاف انتظار عصر ما که آزمایشهای پیچیده توسط تیمهای برجسته دانشگاهها و مراکز تحقیقات صورت می پذیرد ده آزمایش برتری که به عنوان زیباترین آزمایشهای فیزیک در طول تاریخ انتخاب شد توسط ده فیزیکدان بسیار سرشناس انجام شده بود که دستیاران چندان زیادی هم نداشتند. ازهمه جالب تر این که این آزمایشهایی که در فهرست زیباترین آزمایشهای فیزیک جای گرفتند نیازی به کامپیوترهای فوق پیشرفته بسیار مدرن نداشتند.

ادامه مطلب ...

خواهر بزرگتر زمین

ستاره شناسان موسسه "ساگان" ناسا با استفاده از تلسکوپ زمینی VLT رصدخانه جنوبی اروپا (اسو) در شیلی برای اولین بار ماهیت اتمسفر سیاره ای را به دور یک خورشید دیگر می گردد را کشف کردند

این سیاره که به آن "سوپر زمین" یا خواهر بزرگتر زمین می گویند سیاره ای سنگی است که ابعاد آن 5/2 برابر ابعاد زمین و جرم آن 5/6 برابر بیشتر از جرم سیاره ما است.

 

ادامه مطلب ...