آپولو 11 ... حقیقت ... دروغ ... ؟؟؟

    "فضا سرحد بی نهایت علم است ولی قطعا در زیر زمین های هالیوود ساخته شده است" این جمله از یک ترانه معروف راک است که به یک ماجرای جنجالی تاریخی اشاره می کند . ماجرایی که بسیار مورد علاقه طرفداران تئوری توطئه است .  

 

در ادامه مطلب...

رقابت فضایی بین شوروی و آمریکا بسیار حیثیتی شده بود . شوروی سفینه های بدون سرنشین را روی ماه نشانده بود و تا پایان دهه ای که کندی وعده سفر به ماه را داده بود . فقط یک سال باقی بود و بعد بنگ ! آپولو 11 بدون هیچ فرود تمرینی و مدلسازی روی ماه فرود آمد . 2 فضانورد روی آن راه رفتند و با پرچم آمریکا عکس گرفتند و برگشتند . از همان لحظات اولی که تصاویر آرمسترانگ و آلدرین به طور زنده در دنیا پخش شد شایعات در مورد ساختگی بودن کل پروژه شروع شد . عده زیادی معتقد بودند که ناسا با کمک هالیوود تمام صحنه های ارسالی را ساخته است . از همان زمان خوره های فضانوردی و خبرنگاران فضول به دنبال گرفتن مچ ناسا بودند . پخش دوباره تصاویر و دسترسی به تمام تصاویری که طی ماموریت های متعدد آپولو ثبت شده بود . امکان زیادی در اختیار این افراد قرار داد . معروفترین مچ گیری ها و فرضیه ها در مورد ساختگی بودن این عملیات اینهایی است که می خوانید . برای بررسی تصاویر از چند عکاس حرفه ای و یک تدوینگر هالیوودی استفاده شده است .

     در همان ابتدای فیلم آپولو 11 دوربین در داخل سفینه ادوین آلدرین را نشان می دهد که در پنجره پشت سرش زمین معلوم است . بعد دوربین به سمت نیل آرمسترانگ در آن طرف سفینه می چرخد و نکته جالب اینکه باز هم زمین در پنجره پشت سر آرمسترانگ معلوم است . بررسی عکس های آپولو 11 نکات مبهم دیگری را آشکار می کرد . در بعضی از این عکس ها کاملا مشخص است که بعضی از اشیا دوباره به عکس اضافه شده اند و در یکی از تصاویر روی یک صخره در سطح ماه یک حرف C   بزرگ دیده می شود که در هالیوود برای مشخص کردن وسط کادر نوشته می شود . نکته اصلی که بهانه دست مخالفان می دهد ماجرای منابع نور است . در فیلم های حرکت فضاپیما در ماه  با حرکت فضاپیما سایه اش در جهت های مختلفی حرکت می کند که به خاطر مشکلات منبع نوری است . تفاوت بین اندازه سایه های فضانوردان که به خاطر نزدیک بودن یکی به منبع نور یا واضح بودن تمام جزئیات چهره ادوین آلدرین در تصویری که درست پشت به خورشید قرار دارد . این احتمال را مطرح می کند که از یک منبع مصنوعی نور استفاده شده است . به غیر از این تقریبا در تمام تصاویر تمام اجزا در وسط کادر و در جایی صحیح قرار دارند . انگار که یک عکس تبلیغاتی گرفته شده باشد . این مساله از نظر عکاسان حرفه ای با توجه به اینکه دوربین روی سفینه فضانوردان ثابت شده بود و در شرایط بی وزنی تنظیم آن بسیار سخت است کاملا عجیب به نظر می رسید .

     وجود هاله نور به دور عکس خورشید ( در حالی که هیچ اتمسفری در ماه وجود ندارد تا هاله دور عکس به وجود بیاورد ) نبودن هیچ تصویری از ستاره ها ( ترس از اینکه ستاره شناسان مچ گیری کنند ) و رعایت نشدن ترتیب زمانی اتفاقات در یک حلقه چاپ شده از عکس ها ... سوتی های دیگری بود که خبرنگاران به آنها اشاره می کردند . یک استودیوی هالیوودی حتی آزمایش معروف پروچکش را عینا شبیه به تصاویر فیلم ناسا بازسازی کرد . اینکه کابل هایی که شرایط بی وزنی را بوجود می آورند در بعضی تصاویر دیده می شدند .

     یا اینکه رئیس ناسا درست یک روز قبل از اعزام آپولو 11 استعفا کرده بود یا مرگ گاس گرسیوم فضانورد که در یک مصاحبه گفته بود به جای 2 سال حداقل 10 سال تا موفق شدن پروژه زمان لازم است یا کشته شدن شاهدان و مطلعان عملیات آپولو در ظرف مدت کوتاه یا ماجرای تکان خوردن پرچم آمریکا روی ماه که هیچ اتمسفری برای به وجود آمدن باد وجود ندارد از نکات مبهم دیگری است که طرفداران تئوری توطئه را بیشتر سر ذوق می آورد .

 

 

     اما جالبترین نکته ادعای است که بسیاری از بینندگان استرالیایی واقعه مطرح می کنند . تصاویر آپولو 11 از یک مرکز تلویزیونی در استرالیا برای بقیه دنیا پخش می شد و به همین ذلیل در ساعات اولیه صبح بینندگان تلویزیونی محدودی چند ثانیه زودتر تصاویر را می دیدند . چند نفر از این بیننده ها ادعا می کنند که در پخش اولیه فرود به ماه در همان ابتدای فیلم یک قوطی کوکا کولا را دیدند که بیرون شوت شد . این تصویر در پخش دوباره حذف شده بود !

 

 

     ناسا سعی کرده است تمام سوالات و نکات فوق را با روش های علمی پاسخ دهد اما هالیوود در عوض فیلمی مثل «سگ را بجنبان» که در آن استودیو های فیلم سازی اخبار و تصاویر یک جنگ خیالی را در جایی از اروپا برای تمام آمریکا پخش می کند تا ذهن مردم را از سیاست های کاخ سفید منحرف کند . به غیر از اینها این نکته را هم نباید از خاطر برد که بعد از 38 سال از فرود بر ماه دیگر هیچ اقدامی برای سفر به ماه صورت نگرفته است .

      
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد