اولین یافته های کپلر: پنج سیاره در راه شیری

اولین یافته های کپلر: پنج سیاره در راه شیری

تلسکوپ فضایی کپلر متعلق به ناسا موفق به کشف چند سیاره در خارج از منظومه شمسی پس از آغاز ماموریت خود شده است.

این رصدخانه که سال گذشته برای یافتن کرات مشابه زمین راهی فضا شد در اولین هفته ها پس از شروع فعالیت علمی خود، این پنج سیاره را کشف کرد.

هرچند سیارات تازه جملگی بزرگتر از نپتون هستند، سازمان فضایی آمریکا می گوید که این اکتشافات نشان دهنده حساسیت و عملکرد خوب تلسکوپ است.

در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

مأموریت آپولو ۱۱

مأموریت آپولو ۱۱

نیل آرمسترانگ و باز آلدرین توانستند در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ به عنوان اولین انسان ها بر روی کرهٔ ماه فرود بیایند و در آن قدم بزنند. با این مأموریت، راه برای فتح کرهٔ ماه توسط سایر سفینه‌ها باز شد. آپولو ۱۱ در ساعت ۱۳:۳۲:۰۰ شانزدهم ژوئیه ۱۹۶۹ از پایگاه فضایی کندی واقع در فلوریدا توسط موشک ساترن ۵ به فضا پرتاب شد. چهار روز بعد در ساعت ۲۰:۱۷:۴۰ سفینه بر روی ماه نشست. اما به محض آن‌که آپولو ۱۱ روی سطح ماه فرود آمد، قبل از همه چیز، فضانوردها سفینه را آمادهٔ ترک ماه کردند زیرا برای آن‌ها مشخص نبود که چه اتفاقی ممکن بود در آن‌جا رخ بدهدادوین آلدرین بر سطح ماه             در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

سفر به ماه؟؟؟؟؟؟

از حدود یک دهه بعد از ادعای فرود آپولو 11 بر سطح ماه برخی دانشمندان در مورد صحت این ادعا تشکیک کردند و دلایلی بر رد این ادعا ارائه نمودند. تا کنون بسیاری دلایل بر رد این ادعا وجود دارد که تاکنون جواب قانع کننده‌ای از طرف ناسا برای این ادعاها داده نشده‌است.[نیازمند منبع] این دلایل را در سه گروه می‌توان دسته‌بندی کرد: 

 

 

در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

آپولو 11 ... حقیقت ... دروغ ... ؟؟؟

    "فضا سرحد بی نهایت علم است ولی قطعا در زیر زمین های هالیوود ساخته شده است" این جمله از یک ترانه معروف راک است که به یک ماجرای جنجالی تاریخی اشاره می کند . ماجرایی که بسیار مورد علاقه طرفداران تئوری توطئه است .  

 

در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...